Skip to content

O modelach zdalnie sterowanych słów nieco

April 7, 2012

modele rcCzy ktokolwiek z nas nie pragnął w latach młodości mieć zdalnie sterowanego modelu pojazdu? Nieważne, czy miała być to łódka, samolot, samochód, czy też coś całkiem innego – najistotniejsza była radość z kontaktu z taką zabawką. Niestety, natrafiałem też na tandety – pamiętam wielki zawód, gdy dostałem model samolotu bojowego. Okazał się być sterowany pilotem, który był z nim połączony przewodem. Cały czar ulotnił się, ponieważ zamiast unosić się w powietrzu, samolot jeździł na ziemi, a ja biegałem za nim.

Później zacięcie na modele RC nieco wyblakła, dopóki nie otrzymałem autka RC. Niewielka, ale bardzo zwinna maszyna ukradła mi z życiorysu parę ładnych miesięcy. Był to bardzo amatorski sprzęt, z szybko wyczerpującym się akumulatorem i niewielką mocą, ale i tak posiadał swój czar. Przesiedziałem przy nim dużo czasu, próbując swoich sił jako dziecięcy mechanik. Chyba więcej w nim popsułem, a nie poprawiłem, jednak to tylko przekonało mnie, że modele RC to zabawki, które potrafią wciągnąć na długo.

Z wiekiem trochę się to wyciszyło, chociaż do dnia dzisiejszego, chodząc parkowymi alejkami, z uśmiechem i lekkim żalem spoglądam na dzieciaki, mające frajdę z zabawy swoimi modelami. O wiele bardziej lepszymi niż wtedy, gdy byłem w ich wieku – jednak urok chyba został taki sam.

From → Uncategorized

Comments are closed.

